«Китайський стиль», або – шинуазрі

У кожній країні є щось унікальне, з чим асоціюється ця країна і що притаманне тільки їй одній. І ці символічні відзнаки стають для багатьох дизайнерів джерелом натхнення.

«Китайський стиль», інакше – шинуазрі, гілка стилю рококо.

Шинуазрі (фр. Chinois – китайський) – означає використання мотивів і орнаментів, а також стилістичних прийомів середньовічного китайського мистецтва в європейському живописі, костюмі, декоративно-прикладному мистецтві і в ландшафтному дизайні.

08oc_fabrics_projects

В епоху рококо художники створювали витончені картини, де в «китайських» сюжетах були присутні імператори, воїни, їх наложниці, танцюристи та інші персонажі. Художники не вдавалися в сенс китайської філософії, тому зображення сюжетів і персонажів на їх полотнах були скоріше схожі на Версаль Людовика XV. Прихильницею шинуазрі в живопису була маркіза де Помпадур, фаворитка Людовика XV. За її замовленням художник Франсуа Буше створив цілу серію картин на «китайську тему».

30_large

У стилі шинуазрі створювалися шпалери і ширми. Китайські орнаменти знайшли застосування і в шпалерному виробництві. Такі аксесуари як віяло, парасолька, сумочка користувалися особливим попитом в аристократичному суспільстві XVIII століття. З’явилася мода на «китайські ліхтарики».

61a46a6a99533207646000a411dec46c

Як і звідки черпалися основні мотиви китайського орнаменту? У поданні старокитайської філософії початком життя є єдність двох протилежностей – Неба і Землі, а виразом їх злиття був Дощ. Ось звідки був основний мотив орнаменту – хвилі, стрічки, спіралі, які ототожнювали грім і блискавку. А всім відомий китайський дракон? Дракон в хмарах або на хвилях, охоплений полум’ям, він був повелителем Дощу.

44_large

Птахи, метелики, квіти сливи, півонії, лотоси – все це було насичене глибокою символікою. Колірна символіка: зелений – це колір весни, червоний – літа і вогню, жовтий – колір землі, білий – колір осені, чорний – колір зими, чорний з червоним – колір, який символізує зародження світла в темному царстві і т.д. А в середні віки в Китаї кольори мали ще й ієрархічний сенс – жовтий – колір імператорської одягу, червоний – колір вищих сановників, потім зелений, синій і білий кольори.

201407_04_large

Не можна сприймати стиль шинуазрі, як стиль, характерний для Китаю минулих століть. Це не зовсім вірно. Все-таки шинуазрі – це в першу чергу стилізація, уявлення європейців про схід.

About Author

riter

Прокоментировать